Fortsätt till huvudinnehåll

Blast from the past.

Idag är det tulpanens dag.
Under mina år bland blommor gillade jag inte tulpaner, förstod faktiskt inte det stora intresset och allas beundran. Så tråkiga och oglamourösa blommor, om än lätta och tacksamma att binda.
Men nu känns de inte så dumma längre, de är ju faktiskt riktigt vackra.
Kanske beror det att jag har fått avstånd till den överdos den miljön kunde ge upphov till, precis som jag numer kan uppskatta julen för att jag slipper drunkna i den i flera månader.
Eller så är det ytterligare ett tecken på att jag börjar bli lite ährm äldre.

Ganska härligt, vackert och en påminnelse i snöstormen om att våren finns där i framtiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: