Fortsätt till huvudinnehåll

And then...

Jaha.
I väntans tider.
Verkligen.
Sista dagen på Komvux (tack gode gud). Jag kommer inte sakna det: strulet, problemen, de knasiga lärarna.
Men lite tomhet kommer över mig. Vad ska jag göra nu?
Inte ett enda måste ligger framför mig förrän Toshiba kommer, jag har inget som väntar på att bli gjort eller inlämnat. Efter tre år av ständigt presterande blir det lite av ett vakum.
Inget att prestera, inget som ska granskas, inget som ska värderas.
Jag ska bara vänta.
Första kvällen utan måsten som väntar, och lördagen, ska jag dessutom vara Pyjamas-änka.
Tristessen och ensamheten väller in.
Typ.
Men Wohoo! Jag har tagit studenten!




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: