Fortsätt till huvudinnehåll

Memoarer; om det viktigaste man har gjort.

Camilla Henemark har skrivit en bok.
Rubriker skriker ut att hon avslöjar en massa kändisar hon har legat med.
Det ger mig lite ont i hjärtat.
Jag struntar fullkomligt vilken kändis som har rumlat runt med vilken annan kändis, även icke-kändisar ligger med andra icke-kändisar mer eller mindre omdömeslöst. Jag finner inget nyhetsvärde i det och struntar i om det är sant eller inte.
Men jag får alltid en liten tår i ögat av före detta kändisar som försöker sno åt sig lite mer rampljus genom att skriva om vilka han eller hon har hamnat mellan lakanen med, eller haft mindre glamourösa stunder på toaletten på inneklubben med.
Just Camilla hade räknat ihop att hon hade haft ihop det med 15 personer i ett och samma VIP-rum.
Varför vill man berätta det?
Är det vad hon vill bli ihågkommen för?
Då lägger jag inga värderingar i om det är rätt eller fel att ligga, eller hur många ligg som är bra eller dåligt. Sånt kan vuxna människor välja själv.
Jag undrar mer om inte Camilla, och andra avslöjande kändisar, har gjort annat som är av större bedrifter än så?
För efter dessa avslöjanden är det sina sexliv som de för evigt kommer bli ihågkomna för och jag tror nog att de har lyckats med större saker i sitt liv än så.
Alltså ger det mig en tragisk och bitter smak i munnen att läsa rubriker och löpsedlar om hur de avslöjar att de har minsann legat med han eller hon, för det känns som att de sänker sitt eget värde när de egentligen försöker höja det.
Jag är inte en fantastisk artist/skådespelare/konstnär, jag är ett bra ligg (för det måste jag vara om alla de här människorna har legat med mig).
Att avslöja sådana saker i en bok kan ju bara ha som syfte att väcka uppmärksamhet och tjäna pengar. Personligen skulle jag inte vilja få uppmärksamhet för, eller tjäna pengar på, mitt sexliv, men kanske är jag pryd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: