Fortsätt till huvudinnehåll

God natt.

Min mage putar ut lite grann.
Den putar ut så pass mycket att jag fick problem med vår säng, eller rättare sagt att komma i den.
Den sidan jag låg på var nämligen vid fönstret, och vägen dit var därför liiiiite smalare. Nu började jag antingen få sängstolpen i magen, eller putta ner blomkrukor från fönsterbrädan.
Alltså fick maken och jag lov att byta sida.
Efter att ha sovit på samma sida i 15 år.
Samma sida oavsett lägenhetsbyte eller semester.
En semester råkade vi lägga oss på fel sida, varpå vi sov katastrofalt dåligt, kom på vad vi gjort fel, bytte sida nästa natt och sov som på moln.
Har inte alla det så?
En favoritsida?
Vilket kan ställa till med problem om man plötsligt ska dela säng med någon annan.
Jag tänkte att det skulle ställa till med problem nu, med vår sömn, men vi fick vänja oss helt enkelt.
Jag hade fel.
Sedan vi bytte sida har jag sovit underbart fantastiskt. Jag sover 10 timmar på raken, utan att vakna av Toshiba, utan att vakna av katten, utan att ens vakna av att behöva gå på toaletten.
Varför? Ingen aning.
Men maken, han sover inte alls. Han vill inte ens gå och lägga sig längre.
Man kan säga att någon vann mer på det här bytet än någon annan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: