Fortsätt till huvudinnehåll

Lite störd.

Jag tittar på nyheterna där de intervjuar någon kunnig karl på hans kontor.
Bakom mannen står en bokhylla, alldeles proppfull med böcker.
Alla böcker ligger i högar istället för att stå i rader och ligger med ryggen vänd inåt.
Varje gång mannen och hans bokhylla är i bild slutar jag höra vad som sägs, jag kan bara tänka på de där böckerna.
Varför ligger de ner?
Hur hittar han bland böckerna när ryggen ligger inåt?
Hur tar han ut de understa böckerna i högen?
Hur kan han titta på sin bokhylla utan att få stora skälvan?
Jag som får tuppjuck bara av se eländet i ett kort inslag.
Fast det kan vara bara jag.
Ordning och reda är liksom min melodi, om någon skulle ha missat det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: