Fortsätt till huvudinnehåll

Avslut.

Äntligen var den här knasiga kursen avslutad.
Den slutade som den pågått; väldigt märkligt.
Läraren ifrågasatte ett labbresultat och gav mig en lång lektion i hur resultatet blev. Jag förklarade och bevisade att resultatet inte blev det hon sa, vilket läraren borde veta, för läraren var på plats och hjälpte till med laborationen.
Efter en titt på mitt foto (som jag redan bifogat) kunde även läraren konstatera att resultatet var som jag sa, inte som det borde blivit, jag hade också gett en plausibel förklaring till resultatet.
Läraren hade däremot bett oss utföra testet så att resultatet blev fel.
Så fast jag borde haft fel, så var det jag som hade rätt för jag hade identifierat den felande länken.
Sen följde en lååång föreläsning om varför jag "bara" kunde få betyg B, inte A, skam och vanära åt mig.
Jag är nöjd med att få B i den här kursen som jag knappt förstod, samtidigt som jag har gravidhjärna.
Dessutom tyder den långa utläggningen fylld med ursäkter om varför jag "bara" kunde få B på att läraren inte är helt nöjd med sitt beslut, annars skulle det inte ursäktas så mycket för jag har aldrig ifrågasatt det.
Det blev ett riktigt bra avslut på kursen och en riktigt bra dag idag.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej!
Vilken fin blogg du har!

Jag skulle bli jätte glad om du kunde hjälpa mig att svara på lite frågor angående slutprov på naturkunskap 2 på infokomp. :)

Med vänlig hälsning Marie
Svara gärna på mail.
mariekarlsson_sthlm@live.se

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: