Fortsätt till huvudinnehåll

Kliver av.

Vi hade tänkt titta på begagnade vagnar, för nypriser på vagnar är så makalöst löjliga.
Men man måste ju ändå se vad som finns, testa och utvärdera, därför besökte vi idag "barnaffärer".
Nu har jag definitivt klivit av den vansinniga karusellen.
I en affär hittade vi en riktigt bra deal på en ny vagn och började därför prata med en försäljare. Nu vet vi att i den här löjliga världen så är det längre leveranstid på en del vagnar än på en ny bil, men en tidigare försäljare hade informerat om vilka leveranstider som gällde på olika vagnar, så vi visste att det gick att köpa vissa vagnar lite senare under graviditeten. Den här försäljaren meddelade dock med en otrevlig attityd mittemellan hånfullt och utskällning att vi var ut alldeles för sent, oavsett vilken vagn vi skulle vilja ha. Det skulle kanske gå att ordna, suck och stön, men det här var uppenbarligen inte bra arbetat av oss. Innan vi gick sa hon till att vi måste bestämma oss NU.
Hela grejen gör mig irriterad.
Man måste beställa vagn 3-4 månader innan barnet kommer.
Jag har hela tiden levt med en rädsla för att det här inte kommer hålla hela vägen, då ska man inte behöva beställa barnvagn. Dessutom ska man inte behöva vänta längre tid på att få en vagn än en ny bil.
Jag vill inte vara med i den här lätt hysteriska tillvaron.
Att få barn verkar mest handla om allt man ska köpa, och jäklar vad man ska köpa!
Jag är inte anti-shopping, men jag är anti-hysteri, och hela barnprylar-världen är hysterisk.
Så, jag överlämnar allt det där till de som tycker att det är roligt, och vågar, att planera för det kommande barnet från dag ett och utnyttjar deras val, genom Blocket. Då slipper jag, för jag tycker inte att det är det minsta roligt.
Faktum är att om någon vill skriva en lista på allt som verkligen behöver köpas inför decembers stora händelse, så jag inte behöver göra annat än beta av den listan, så bjuder jag på en kaffe.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: