Idag hände det; jag sträckte mig i en sport-bh relaterad olycka. Jag har länge tänkt att det bara är en tidsfråga, den dagliga kampen med att dra på och av denna hemska tingest har varit att be om sveda och värk. Jag tror att det hände nu för att jag utsatt mina muskler för kyla under natten, för att jag måste sova med fläkt annars dör jag, sen värme med träning och sen snabb temperaturväxling igen när jag andats ut efter tidig morgonträning. Kombinerat med ålder så klart, en nysning hade också kunnat göra jobbet.
Därför fick jag gå hela dagen utan att kunna vrida huvudet så bra, vilket funkar såklart, men det gjorde ont varje gång jag glömde bort mig.
Det var väl tur att det inte var en dag med späckat schema, vi hade egentligen bara siktet inställt på att prova Magnum Plesaure Store.
Det var gott, men chokladen blev lite tjock och strösslet hade kunnat vara starkare i smaken. Kul att testa men vi kommer nog inte testa igen.
När vi ändå var i närheten tittade vi in i Adlibris butik. Pyret blev till sig över ett spel hon spelat hos en kompis, det hade varit så himla roligt. Spel är väl en bra sommarlovsgrej tänkte jag, så vi köpte det.
Man ska lyssna på låtar i Spotify och placera när de kom ut på en tidslinje. Först att klara 10 låtar vinner. Trots att Pyret klagade över att det bara var gamling-låtar så vann jag inte en enda omgång. Det var ändå rätt kul, framförallt för att man inte behöver kunna låtarna egentligen utan klarar sig bra på att gissa. Det gjorde att alla hade ungefär lika bra chans och matcherna blev väldigt jämna.
Nu ska vi se vad sträckningen tycker om att sova i fläktens svepande luft under natten. Kanske behöver jag välja mellan ont eller sömnbrist denna sommar.
Kommentarer