Jag minns när vi hade "vår" brevbärare i kvarteret. Hon som levererade posten i brevlådan långt efter att eftersändningen gått ut.
Hon som visste att man flyttat hemifrån.
Hon som lämnade presenter till ens katter.
Nu är det här posten:
När man bott på samma adress i 11 år, har en stor brevlåda, bor i flerfamiljshus och har namnet tydligt på brevlådan och i porten.
Att få post är lite som att köpa avacado; det är ett rent lotteri vad man får.
Jag tycker att det är en mindre skandal att vi har ett företag som beter sig som Trump utan att det blir större protester. De levererar inte post, tar inte ansvar när de slarvar bort försändelser och minskar servicen i en rasande takt. Vid klagomål försöker de initialt hitta fel på den som framför klagomålet och levererar sedan en AI genererad "ursäkt". Samma typ av "ursäkt" som Ebba Busch som ber om ursäkt utan att alls be om ursäkt.
Förlåt att det har blivit fel men det är ju inte så att vi egentligen gjort något fel, vi ska bättra oss men kan inte lova något bättring, typ.
Det pratas om kontantdöden och hur negativt det är, men butiksdöden som tvingar oss att handla på nätet och därmed utsätta oss för det skämt som posten är idag tycker jag är ett minst lika stort bekymmer.
Kommentarer