Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens kreativa

Förutom att ägna dagen åt att förbereda för Polarns dag imorgon så lyckades jag avsluta fram- och bakstycke på tröjan jag stickar. Nu är det bara ärmarna kvar. Kanske kan jag använda tröjan till nästa vinter, eller näst-nästa.

När Pyret kom hem var hon på ett "jag vill fixa mitt rum-humör", igen. På något sätt kom hon då in på att hon ville göra sitt tittskåp i ett Harry Potter tema, och hon ville ha min "hjälp". Vilket innebär att hon säger vilka saker hon vill ha och sen får mig att göra hela projektet. Jag försöker tappert att lämna över material, ge tips och uppmuntra, men får ett svalt mottagande.
Med det sagt, får jag presentera Pyrets (mitt) Harry Potter tittskåp:
Jag gjorde själv i ordning ett litet tittskåp med mormors gamla fickur och parfymflaska häromsistens.
Så rara saker ska väl ramas in istället för att ligga och damma, tänkte jag. 15 kronor fattigare av att ha köpt en ram på secondhand, och 10 minuters pillande, så var det klart.

Nu ska jag används magi och kreativitet till att få Polarn att somna så här dagen innan hennes välregisserade födelsedag. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.