Fortsätt till huvudinnehåll

Tidsbrist.

Man kan väl lugnt säga att Polarn håller sig skeptisk till personalen på förskolan. Hon har i och för sig vandrat iväg på egen hand några gånger under dagen och vågade sig på att titta på en av fröknarna för att senare gå till henne när hon förberedde lunchen (surprise, hon går att muta med mat). I övrigt har väl dagen inte levererat några större framsteg. 

Personalen närmar sig henne som om hon vore ett vilt djur de gärna vill klappa och hon reagerar ungefär som ett buttert vilt djur som inte vill att någon ska komma här och försöka vara social. 

Så det blir heldag för mig även imorgon och sen ska vi prova om det skulle fungera med en lämning på måndag eller tisdag. Det nämndes även att det för en del barn är så att det inte går att börja med heltid utan man får öka på tiden successivt.
.....
Ja min skola drar ju defenitivt igång på heltid den 31:a så vi är väl rökta allihop då. Jo, Polarns trygghet kommer först, men verkligheten tar ju inte alltid hänsyn till sånt.

Pyret kom dock snabbt tillbaka in i rutinerna, även om hon tycker att det är roligast på dagen att jag följer med in i hennes skola. Så roligt att jag fick en present som hon knåpade ihop idag:

Min första mittbarnhargjorttillmig konstverk. Finaste smycket jag har.

Imorgon rullar vi vidare med komplimangerna: 
- Är du en mamma? Jag trodde du var en ny fröken!
och
- Om du ångrar ditt val av utbildning skulle du nog passa riktigt bra som förskollärare.
i bagaget.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: