Fortsätt till huvudinnehåll

Sitt fint.

Pyrets nya besatthet:
Sitta!
Hon ska sitta på allt.
Stolar dras fram lite här och där, kuddar och stora mjukdjur släpas runt på och under dagens promenad var det en timme av att springa fram till stora stenar, betongsuggor, väghinder, pinnar, bänkar och staket, klappa på objektet och glatt ropa Sitta!
Jag lyfter upp, hon skrattar, sparkar lite med benen och deklarerar Gåner! Jag lyfter ner, hon springer iväg till nästa sten och ropar Sitta! ...och upprepa.
Om det inte behövs mer för att göra minimänniskan nöjd så tillhandahåller jag mer än gärna den armstyrkan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: