Fortsätt till huvudinnehåll

Rrroooaaaarrrr.

Så säger tigern, det vet till och med pyret.
Rrroooaaaarrrr sa jag också igår kväll.
Pyret vaknade av en mardröm som gjorde henne så förtvivlad. Jag satt länge och tröstade, gungade, strök hår och lät henne pilla på mitt öra, tills hon till slut slutade med den där hickande gråten och somnade om. Precis då var det någon ärkenöt som smällde en smällare utanför vilket skrämde skiten ur pyret igen.
Åh vad det var tur att jag satt fast med att åter trösta pyret för annars hade nog detta ärkenöt suttit inlindad i gungorna på lekplatsen.

Dessa smällare och raketer, jag förstår inte nöjet, det har jag aldrig gjort.
Att stå ut med det till nyår är irriterande. Att kommunen arrangerar ett fyrverkeri a' la bomber och granater till valborg är för mig ett gigantiskt frågetecken. Att det ska vara roligt att smälla av enstaka smällare är ett mysterium i klass med "Vad är meningen med livet".
Fast om ärkenöten hade råkat illa ut för att jag tappade humöret lite när pyret blev väckt och skrämd igen, så hade jag garanterat gått fri utan straff. Eller hur? I alla fall om polis och åklagare hade småbarn.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: