Fortsätt till huvudinnehåll

Powernap.

"Passa på och sov när ditt barn sover." heter det.
Om man har en unge med samma sovtider som en själv då, mellan 20-06?
Fast jag kanske lägger mig vid 21 och somnar 22 och har den där kan-inte-somna-om-som-en-fjortis-som-gör-militärtjänst sjukan som gör att jag ligger vaken i timmar under natten när hon har glufsat i sig sin flaska.
Om lilla diktatorn dessutom vaknar vid 5 och får mat, på begäran, och sen ligger och suckar och sparkar en halvtimme i sin säng innan hon får komma till min, för att fortsätta sparka på mig, prata med tomten och leka med mitt finger tills jag är klarvaken klockan 6:30, ger upp och erkänner mig besegrad.
Då somnar ungen om.
Så vet man att under dagen väntar bara ett par 30 minuters powernaps som ger en möjlighet att kissa utan publik att underhålla.
Får man starka sömntabletter då?
Eller är det barskåpet som gäller?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: