Fortsätt till huvudinnehåll

Väva och fånga in

Nu förs kunskapen vidare. Jag ska på ett strukturerat sätt, enligt handledarutbildningens alla instruktioner, lyckas få en student att först iaktta, medverka och sedan utvecklas till att utföra uppgifter självständigt. Givetvis med en första dag där jag ständigt ställs inför situationer där jobbet är diffust och svårt att avgränsa. 
Så mycket frågor, så lite tid.

Samtidigt säger "alla" att det också är utvecklande att handleda, särskilt om man går handledarutbildning samtidigt. Att lära ut tvingar en att själv reflektera kring situationer och att tydliggöra händelser. Bli tydligare och mer eftertänksam, låter det inte som en lockande utveckling av ens karaktär, så säg? 

I slutändan kanske jag blir en klok spindel som väver sitt nät och betraktar hur det står emot väder och vind. Jag och Charlotte. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: