Fortsätt till huvudinnehåll

Kreativa arvsmassor

Pyret skickade sms när jag var på väg hem:
"Får jag laga middag till er?"
Finns det något annat svar än "Ja!"?
Hon bad mig köpa grädde, spagetti och riven ost. Det var ju en ledtråd.
Efter en del stökande i köket, som jag lyckades hålla mig från, så ropade hon att middagen var serverad. På menyn stod Barbiepasta med grillad  regnbågsandwich.
Samtidigt som det inte direkt var en kulinarisk upplevelse, var det en fantastisk måltid. För att hon gjort den. 

Polarn ville gärna göra en efterrätt och serverade då varm choklad med grädde, chokladknappar, minimaränger och chokladsås.

Även om köket såg ut som ett bombnedslag, disken blev omfattande och näringen uteblev, så är det ju fantastiskt. Jag kommer göra allt i min makt för att inte säga nej när de frågar om de får laga mat, för hur korkat är det inte att motverka det intresset och en motivationen. 
Jag gick gladeligen och handlade, fast jag redan gått 16 000 steg idag, och jag tog gladeligen hand om disken efteråt. Jag struntade i smaken och att pastan var färgad rosa. 
De. Vill. Frivilligt. Laga. Mat. 
Fatta vilken vinst om man lyckas hålla det intresset vid liv. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: