Fortsätt till huvudinnehåll

Oroväckande

Jag fortsätter oroa mig för cyklisterna i världen, eller i alla fall de på min närmaste cykelväg.
Känns inte alls bra att de är ute i fullt dagsljus och ändå inte ens kan se stora markeringar i gatan.
Hur klarar de sig?
Särskilt oroväckande då de troligen behöver hålla koll på andra väsentliga skyltar, eller trafik. 
Ser de ett litet rödljus om de inte ser de där?
Förstår de så avancerade signaler om de inte kan förstå markeringar som är på bildstöd-nivå?

Men också något sött över att de är så ivriga att cykla på banan markerad med gående gubbar, att de nästan kör över en tredimensionell gående gumma. Trots att det nog är tänkt att de ska cykla där det är en cykel. 
Jag undrar vad reaktionen skulle bli om vi som går skulle gå på cykelbanan?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: