Fortsätt till huvudinnehåll

Fri tid

En arbetskamrat berättade om hur vilsna svenskarna var när det fastställdes att alla skulle få två veckors semester varje år. Vad i hela friden skulle man göra då? Så regeringen gick ut med information om vad man kunde ägna denna fria tid till. 
Ta en promenad i skogen med matsäck. 
Bada.
Ta en cykeltur
Campa.
Inte helt säkert med källa på detta dock.

Jag som just avslutat semestern kan känna att jag varit i dessa kategorier lite grann, typ, om man kisar lite när man granskar det. Gått mycket och badat i alla fall. Men nu fastnade jag på kära Facebook på en ny sida jag hittat, och önskar att jag haft lite mer semester där jag kunnat ägna mig åt detta:
Virkning.
En hel sida full av tips på massa roligt virkningar. Jag blev rysligt sugen. Men kanske kan jag hitta någon fri tid till det ändå, efter att jag har ägnat många minuter åt att bara scrolla igenom denna FB-sida. Scrollande är ju också fritids aktivitet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: