Fortsätt till huvudinnehåll

Ren magi.

När grannarna ovanpå knatar omkring med skor på sig reflekterar jag över vad orättvist det är att deras lägenhet måste ha så väldigt mycket mer golvyta än vad vår har.
För oj vad många steg de behöver ta för att komma från ena änden, till den andra och tillbaka igen!
Många fler än vad jag behöver.
Alltså måste deras identiskt byggda lägenhet ha mer golv än vår.
Magiskt.
Kanske är lägenheten uppbyggd som en labyrint.
Eller så har de som bor där väldigt korta ben.
De kanske är Hobbitsar, små människor med stora fötter.
Många fötter låter mer. Hovar måste låta massor på parkett. De är kentaurer!
Tänk om de är djurplågare som sätter skor på sina husdjur och låter dem gå omkring.
Sveriges bästa uppfinnare; de kanske försöker uppfinna en evighetsmaskin, fast det går inte så bra så den går sönder efter några vändor fram och tillbaka.

Jag har allt för mycket tid att tänka just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: