Så på en Instagramsida som heter Princess Madeleine of Sweden görs reklam för ett kommande hudvårdsmärke tillverkat tillsammans med Weleda. Men det är inte reklam och det är inte prinsessan utan Privatpersonen som gör inte reklam för ett samarbete?

Dessutom säger Privatpersonen så här om det nya märket:
Barn tittar på Tiktok och börjar efterfråga olämpliga hudvårdsprodukter. Då kan man inte som förälder "...inte ge dem någonting alls...".
Nähä? Jag som trodde att jag kunde vägleda mina barn i den där djungeln och tala om för dem vad som är lämpligt för barn att använda. Men tydligen är valet att låta dem få olämpliga saker om man då inte kan ge ingenting. Jag som trodde jag hade någon liten koll eftersom det är jag som håller i plånboken.
De kommande produkterna har tagits fram i samarbete med ett märke som länge marknadsfört sig med att ha naturliga produkter, fria från en massa skräp. Men det är först nu det alltså kommer produkter fria från skräp som går att ge till barn?
Kanske har de tidigare produkterna från företaget inte haft tillräckligt roliga namn då? Eller gått att använda på olika generationer? Dålig inte reklam för företaget och deras befintliga ocoola produkter för gamlingar.
Sen tycker tydligen Privatpersonen att en bra lösning på trenden att barn vill använda hudvårdsprodukter och därmed fokusera på utseende är att skapa produkter direkt riktade till barn. Det känns ju nyskapande och fräscht.
Min lösning är att köpa mild ansiktstvätt och fuktkräm från Aco till pre-teen huden och tjata hål i huvudet på Arvsmassorna om hur man måste vara försiktig med en hud som byggs upp. Vill de ha produkter de ser på Tiktok? Det kan de inte, dels för att de inte har Tiktok, dels för att jag inte köper det till dem. Det är ju också ett alternativ till att inte ge något alls.
Men jag är ju bara en privatperson.
Kommentarer