Fortsätt till huvudinnehåll

Höstväder

Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Så vi drog på oss bra kläder och gav oss ut i höstvädret.

Efter bara 5 kilometer på cykel så kunde vi promenera runt i sådana här vyer:

Jag insåg idag att det kanske kommer bli en lite lättare höst och vinter för min del. Jag kommer kunna ha mössa! 
Det kan väl alla ha, tänker ni. 
Men jag måste tydligen ha en märklig form på mitt huvud, som i kombination med glasögon och lugg gjorde att mössor satt så förbaskat obekvämt att jag inte orkade med omaket. Särskilt sådär under hormonpåslag så var det stört omöjligt att ha tålamodet för att stå ut. Nu är ju såväl luggen som glasögonen borta och jag behöver därför bara stå ut med att mössan ogärna sitter där den ska. Tänk vad många saker som kan göra livet lite enklare. 
Om jag sedan i mitt nuvarande tillstånd som bastu ens kommer behöva någon mössa är en annan fråga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.