Fortsätt till huvudinnehåll

Lite kär.

Har ni läst något av Fredrik Backman än?
Om inte, varför i hela fridens namn inte då?! Jag tycker att jag har klargjort att det är ett väldigt, väldigt, väldigt bra tidsfördriv. Och det göder själen något alldeles makalöst.

Om det skulle röra sig om att böcker är dyra och man kan känna sig tveksam till att prova nya författare just därför, och mitt ord liksom inte räcker till, så kan du nu njuta av en kort berättelse här:

http://www.fredrikbackman.com/2015/08/24/och-varje-morgon-blir-vagen-hem-langre-och-langre/

Ladda upp med näsdukar bara, jag gjorde misstaget att börja läsa den på pendeltåget det blev nästan lite pinsamt. Den ska läsas så att man kan snyfta obehindrat.
Så fin. Så vacker. Så berörande. Och alldeles, alldeles underbar.
Jag är lite kär i den mannens förmåga att hantera ord.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: