Fortsätt till huvudinnehåll

Frågelådan.

Ett urval av dagens skörd.

Var är universum?
Var bor Walle? (Hästen hon red på Skansen.)
Hur långa ben har hon?
Vad blir det för mat idag? (Ibland slänger hon ut en lätt, för att liksom hålla mitt mod uppe.)
Var är Bamses balkong?
Vad är turkos?
Hur gör planet så? (Sådana där molnstreck i himlen efter flygplan.)
Varför spelar han musik? (Gatumusikant.)
Varför jobbar du? (Jag säger att jag jobbar när jag går till skolan eftersom hon kallar förskolan för skolan, och ibland går jag ju och jobbar också. Man vill ju inte komplicera mer än nödvändigt.)

Jag älskar Google och Google älskar min dotter.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: