Fortsätt till huvudinnehåll

Aj som f@n.

Jag minns vagt att det hände en gång när jag var liten, jag tror att det var på Skansen, mormor var med. Sen dess har jag sluppit undan och därför lite i högmod inte tyckt att det ska vara något att gnälla om.
Idag:
Bzzzzz.
Killekill i nacken, vid kragen på koftan.
Jag viftar/kliar.
Aj!
Bzzzzz.
Aj som f@n.
Herr B.o.B. tror att jag inbillar mig för "jag ser absolut ingenting" säger han och tittar skeptiskt mot stället jag ojjar mig över. Några minuter senare är stället rött, med en vit bula i mitten.
Alltså förlåt om jag inte har förstått getingpaniken tidigare, även om jag utvecklat lite av den då de sett ut som surrande T-Rex så snart de närmat sig barnen. Nu fattar jag, det gör ju ont ju, fortfarande, flera timmar senare.
Snyft.
Synd om mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: