Fortsätt till huvudinnehåll

Braveheart.

Jisses vad jag var modig så här på morgonkvisten!
När rullgardinen skulle rullas upp, för att släppa in lite ljus i sovrummet, hördes ett surrande.
En geting.
Med hjärtat i halsgropen tog jag mig ut i köket för att hämta ett glas och ett reklamblad av tjockt, styvt papper. Sen återvände jag till sovrummet.
Förvånansvärt lätt och smidigt lyckades jag fånga getingen i glaset och skjuta in pappret för att täppa till glasets öppning. Med getingen surrande mot pappret (det kändes mot fingrarna, uuuuuuuu) gick jag genom hela lägenheten till balkongen, öppnade dörren och släppte ut getingen i friheten.
Jag vill inte skryta eller så, men snacka om dagens hjälte.

Kommentarer

Jenny sa…
Ja, men det var ju jättemodigt ju! *imponerad*

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: