Fortsätt till huvudinnehåll

Inspirerande.

Det här föräldra"ledig"-jobbet är inne i en svacka och en topp, på en och samma gång.
På topplistan finns många fler stunder där hänga-med-pyret uppgiften är underhållande och givande. Dessutom börjar jag få lite pejl på den delen av arbetet och kan därför handskas med de mindre givande stunderna på ett relativt effektivt sätt. Här om dagen sa jag till en vän "Hon är ju så härlig nu! Alltså, hon är fortfarande skitjobbig på sitt sätt, men så jädrans härlig!"
I svackan finns hushållsarbetet.
Blä.
Jag är så less på att dammsuga, damma, plocka, kamma katter, laga mat, vattna blommor, handla, diska, badrumsstädning, ge katten medicin, tömma sopor, sortera tvätt...
Knäpp som jag är så gillade jag städning förut, nu tycker jag bara att det är så tråååååkigt.
Men alla arbeten har ju sina svackor, även drömjobbet med bästa lönen, så det är väl bara att härda ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: