Att det inte är mer rubriker, ramaskri, offentlig irritation, krav på åtgärder för ett företag som så sällan kan sköta sitt uppdrag som Postnord, förstår jag inte.
Jag skulle fått en leverans i förrgår, den kom inte. Dagen efter stod det i appen:
Varför den inte gick att leverera framkommer så klart inte eftersom de använder en standardtext. Vilket tydligen är den enda standardformuleringen de hade råd att programmera in,.för när jag idag försökte efterhöra var min försändelse befann sig var det allt som upprepades:
Det var såklart en chatbot. Jag försökte få prata med en människa, men för att komma fram på telefon behövde man knappa in försändelsenummer, fast jag bara hade en kod som också innehöll bokstäver, och i chatten väntade jag i 10 minuter på en människa utan att någon svarade. De gör sig inte lättillgängliga liksom, vilket jag förstår för de skulle aldrig ha tid att svara på alla klagomål.
Jag börjar bli lite trött på att försändelser inte kan levereras till en adress jag bott på länge, att leverensdatum skjuts fram utan kompensation, men mest att Posnord som företag inte tar ansvar för att utföra tjänsten de anlitas för.
Hej Postnord, kan ni leverera ett paket?
Nej, vad tror ni att ett postföretag sysslar med egentligen? Och sluta fråga så mycket.
Kommentarer